Ako odlíšiť skutočnú recenziu od platenej

Veľa spotrebiteľov sa pri vyhľadávaní online pozrie na online recenziu alebo hodnotenie produktu. Zdá sa, že je to skvelý spôsob, ako získať nefiltrovaný pohľad na kvalitu produktu, ale výskum naznačuje, že väčšina online recenzií je príliš jednoduchá a môže spotrebiteľov pomýliť. Podľa jedného prieskumu až 78,5% spotrebiteľov hľadalo informácie online o produkte alebo službe a 34% uviedlo, že číta online recenziu. Celosvetový prieskum zistil, že 70% spotrebiteľov dôveruje online recenziám produktov a používa ich pri rozhodovaní. Výsledkom toho je, že priemerné hodnotenie používateľov výrobkov sa stalo významným faktorom pri riadení predaja v mnohých kategóriách produktov a v rozličných odvetviach. Šírenie online recenzií od mnohých spotrebiteľov sa zdá byť pozitívnym vývojom v oblasti ochrany spotrebiteľa, ale niektoré výskumy ukazujú inak, tagliasiepi elettrico professionale. Spotrebitelia používajú a berú do úvahy hodnotenie užívateľov, pretože sa domnievajú, že tieto ukazovatele poskytujú dobrú informáciu o kvalite produktov alebo služieb. Napríklad by ste očakávali, že notebook s priemerným ratingom štyroch z piatich hviezd bude objektívne horší ako prenosný počítač s priemerným hodnotením piatich z piatich hviezd.

Na overenie tohto predpokladu vytvoril jeden tím výskumných pracovníkov impozantný súbor údajov, ktorý pozostával z 344 157 výsledkov Amazon.com pre 1 272 produktov v 120 kategóriách produktov. Pre každý produkt získali objektívne skóre kvality na webových stránkach. Taktiež sa zhromažďovali údaje o cenách, opatreniach týkajúcich sa image značky a dvoch nezávislých zdrojov na trhu použitého tovaru. Výskumníci zistili, že priemerné hodnotenia používateľov nesprávne korelovali so skóre reálnych spotrebiteľov. Napríklad, ak bol rozdiel v priemernom hodnotení používateľov medzi dvojicami produktov väčší ako jedna hviezda, položka s vyšším používateľským hodnotením bola ohodnotená v spotrebiteľských prehľadoch menej dobre.

Inými slovami, ak porovnávate prenosný počítač s priemerným hodnotením štyroch z piatich hviezd, s iným prenosným počítačom s priemerným ratingom troch z piatich hviezd, by bol prvý prenosný počítač objektívnejšie lepší. Navyše priemerné hodnotenia používateľov nepredpovedali hodnotu predaja na trhu s použitými produktmi. Existuje niekoľko dôvodov, prečo priemerné hodnotenia používateľov nemusia predpovedať objektívne kvality produktu. Hodnotenia používateľov môžu zahŕňať širšiu škálu kritérií, ako sú subjektívne aspekty skúseností s používaním (ako estetika, popularita, emocionálne výhody). Mnohé recenzie sú tiež založené na malých vzorkách. Priemerné hodnotenie používateľov by malo byť viac informatívne, pretože veľkosť vzorky sa zvyšuje vzhľadom na variabilitu. V štúdii online hodnotenia bola korelácia medzi priemerným hodnotením používateľov a skóre spotrebiteľov vyššia, keďže bola veľkosť vzorky veľká. Bohužiaľ, priemerné hodnotenia používateľov sú často založené na malých vzorkách a vysokej variabilite. Online recenzie sú založené na zaujatých podskupinách tých, ktorí produkt skutočne zakúpili. Vo všeobecnosti sú recenzie ponechané tým, ktorí sa chcú pochváliť o svojich skúsenostiach s produktom, čo často vedie k rozdeleniu ratingov v dvoch režimoch. Mnohé skupiny sa tiež teraz aktívne snažia manipulovať s priemernými ratingmi. To sa dá urobiť vo forme falošných recenzií. Napríklad podniky (alebo ich zástupcovia) môžu odovzdať fiktívne priaznivé recenzie pre svoje vlastné výrobky a pridať mnoho fiktívnych negatívnych recenzií na produkty svojich konkurentov. Dajte si pozor na to, aby ste nebrali príliš veľa ohľad na priemerné hodnotenia, ktoré sú založené na niekoľkých recenziách a s vysokou mierou rozptylu ratingov. Dávajte si pozor na to, aby Váš konečný rozsudok nebol založený iba na hodnotení produktu.

http://www.decespugliatoretop.com/soffiatore/