Revolúcia v nakupovaní

S množstvom inovácií prichádzajú rôzne novinky aj do predajní – online aj do tých kamenných. Internetové obchody prirodzene napredujú, stačí zopár takzvaných cookies a vedia o vás všetko. Vypýtajú si prepojenie s účtom na sociálnych sieťach a zrazu zistíte, že vám chodia reklamy presne na tovar, ktorý ste včera pozerali. Je to revolúcia v nakupovaní?

Individualizovaný predaj je základom celej tejto revolúcie. Ide o tie prvky technologického pokroku, ktoré ohrozujú obchody tak ako ich poznáme. Tie inovatívne však z toho môžu tajiť. Máte zákaznícku kartu a tešíte sa z výhod? Nezabúdajte, že pre obchod je to skvelá možnosť ako vás identifikovať. Vedia presne, čo ste si kedy kúpili a majú pravdepodobne – s vaším povolením – aj vaše telefónne číslo a email. Ak ste im dali adresu, aby vám mohli posielať letáky s akciami, vedia aj ako ďaleko to máte do obchodu. Vedia v ktoré dni najčastejšie nakupujete, vedia, či nakupujete často, koľko míňate.

Môže to byť mierne strašidelné, ak si uvedomíme koľko údajov o sebe sa dobrovoľne vzdávame. Podstatné by ale malo byť, aby ste mali nad informáciami kontrolu a vedeli vždy prečo ich dávate. Nenaleťte informácii o zľave, zamyslite sa nad tým, prečo obchod informáciu zbiera. A ak sa vám to nepáči, vždy môžete informáciu obchodu jednoducho nedopriať. Tu je výhoda online obchodov, ktoré naše údaje skutočne potrebujú.

Osobný prístup

Osobný prístup, ktorý môže vychádzať práve zo zozbieraných dát, je kľúčom k pohodliu zákazníka. Či už sú to zamestnanci kamenného obchodu alebo niekto prihovárajúci sa vám cez online chat, mali by vám vždy dopriať pocit, že ste skutočne špeciálny a majú chuť vám tento čas venovať.

Osobná angažovanosť zamestnancov je nepolapiteľná, ale rozhodujúca metrika, ktorá meria spokojnosť zamestnancov vyplývajúcu z ich práce a úsilie. Neexistuje univerzálny recept na angažovanosť, ale zdôraznenie niekoľkých všeobecných zásad je skvelým miestom, kde začať: transparentnosť, komunikácia a uznanie sú základnými kameňmi akéhokoľvek úsilia o úspešné zapojenie.

Aby zamestnanci vedeli, ako sa zlepšiť, musia mať jasný obraz o ich súčasnom výkone. Vedúci obchodov by mali dôsledne zhromažďovať a zobrazovať údaje o výkonnosti (predaj, spokojnosť zákazníkov hosťami a podobne). Aby sa zamestnanci mohli orientovať a vedeli, kam smerovať svoje úsilie. Okrem toho vedúci obchodov musia uznať dobrú prácu, aby zamestnanca podporili a motivovali do budúcnosti (tostapanetop.com).

Ochrana údajov

Jednou zo zásadných informácií je, že obchody si nemôžu bez vášho povolenia informácie posúvať. Dávajte si pozor na všetky vyjadrenia súhlasu a neklikajte na všetko. Pre obchod sú vaše údaje omnoho dôležitejšie než je zopár percent zľavy pre vás. Pokojne sa ozvite na zákaznícku linku a vysvetlite im vašu čiastočnú výhradu. Nechajte si vysvetliť, prečo obchod údaje zbiera, ako ich chráni a aké máte záruky, že to nepôjde ďalej.

Tu je dôležité upozorniť na to, že za zneužitím vašich údajov nemusí na začiatku byť žiadny zlý úmysel. Ak ale údaje nie sú dostatočne chránené, sú vystavené pokusom hakerov a špekulantov. Tí môžu chcieť vaše údaje predať ďalej. A tak nestačí informácia, že „vaše údaje sú chránené“, ale je dobré, ak má obchod aj niektoré certifikácie na spracovanie údajov – bistecchiera elettrica. Keď ich obchod má, nebudete ich musieť zložito hľadať, pochvália sa sami.